השימוש במתקני חניה לאופניים

מתקני חניה לאופניים כמעט ולא היו זוכים לחשיבות להם הם ראויים לפני כמה שנים, אבל היום עם התגברות השימוש באופניים חשמליים או רגילים במרכז הארץ במיוחד המודעות גוברת מאוד בתחום זה. אנשים מכירים יותר ויותר מתקני חניה לאופניים ומגלים שיש לא מעט סוגים כאלו, לא מדובר רק על מתקנים שיש בדרך כלל בפארקים או במרכזי עסקים, אלא יש הרבה יותר מזה.

מתקני חניה לאופניים קיימים בכל מיני סוגים והשימוש בהם משתנה כל הזמן, יש מתקנים שנועדו לחניה של כמה זוגות אופניים, על מנת לחסוך מקום רב מהסיבה הפשוטה שבמקום שאפשר לאחסן רכב אחד, אפשר לשים יותר מ-5 זוגות אופניים. בנוסף לכך, יש מתקנים שמאפשרים חניה של זוג אופניים אחד או של 2 זוגות במקומות ציבוריים וגם מתקנים שנועדו למקומות פרטיים כמו בנייני מגורים משותפים או בית פרטי לגמרי.

יש גם מתקנים שלא נועדו להיות מחוץ לבית, כמו למשל מתקני חניה לאופניים בתוך הבית שאפשר להשעין עליהם את האופניים, לחבר אותם או לתלות אותם, תלוי במוצר כמובן. מתקני התליה הפכו להיות פופולרים מאוד בשנים האחרונות מהסיבה הפשוטה שזה גם נראה לא רע, במקום שהאופניים יתפסו מקום בבית ויהרסו את העיצוב של הבית, אפשר לקנות מתקני תליה לאופניים מבית חברות פופולריות כמו Cycloc וחברות דומות ולהתקין על הקיר בבית כך שהאופניים התלויים ייראו מעוצבים ויפים ולא יתפסו כלל וכלל מקום. מדובר על מוצר שלא רק משפר לכם את הניראות של הבית אלא גם את הבטיחות של האופניים שלכם.

מתקני חניה ביתיים לאופניים

אנחנו יודעים מה זה מתקני חניה לאופניים, אנחנו רואים אותם כל מקום כמעט, במרחבים גדולים ברחבי העיר, בפארקים, באזורי תעשייה ובמרכזי עסקים ואפילו ליד בניינים פרטיים ועסקים קטנים. הסיבה לריבוי מתקני החניה מאוד פשוטה – הם עושים לנו את החיים קצת יותר קלים וקצת יותר יפים. עדיף לראות מתקני חניה מפוזרים ברחבי העיר מאשר אופניים שקשורים לעץ, לעמוד חשמל או למעקה בטיחות. בצורה כזאת לא רק נחסך לנו נוף לא יפה של אופניים מפוזרים אלא גם נחסך מקום כי זה מעודד שימוש באופניים על פני שימוש ברכבים שממלאים את הכבישים ויוצרים מצוקת חנייה קשה בערי המרכז.

מתקני חנייה ביתיים לאופניים

עם זאת, יש עוד שימוש למתקני חניה לאופניים – וזה מתקני חניה ביתיים לאופניים. מתקני חניה ביתיים הם מתקנים שמאפשרים לכל אחד לשים בבית הפרטי שלו את האופניים בצורה שלא תפריע למראה של הבית, תתפוס מינימום מקום ולא תפריע לעבור בו בצורה תקינה ונוחה. מתקני החניה הביתיים הפרטיים מחולקים בעיקר ל-2 סוגים עיקריים – מתקן תליה ומתקן ריצפתי, שניהם טובים אך שניהם בנויים בצורה אחרת. לכל מתקן ומתקן יש את היתרונות והחסרונות שלו והמחיר שלהם לא כל כך גבוה, כמה מאות בלבד וזה בהחלט שווה את זה.

בנוסף לכך שהם עושים את החיים קלים ופשוטים יותר הם גם עוזרים להימנע מגניבות מהסיבה הפשוטה שאפשר לאחסן את האופניים בתוך הבית ולשמור עליו מפני גנבים שמסתובבים ברחובות או מפני תנאי מזג אוויר שעלולים להזיק לאופניים שלכם.

גנבו את האופניים מהחצר ושברו את המנעול? יש פיתרון!

לפני כמה ימים אדם בשם עידן פוסט בפייסבוק שבו הוא מדבר על האופניים שלו שנגנבו. מדובר היה על אופניים חשמליים יקרים והוא לא האמין שהוא ימצא אותם בשנית, אך כמה ימים לאחר מכן הוא כבר פרסם את הפוסט מעדכן על כך שהאופניים נמצאו. עד המציאה הוא חיפש את האופניים שלו בכל מיני חנויות אך ללא הועיל, עד שבחורה מהפייסבוק אמרה שהיא מצאה אופניים דומים לאלו שהוא פרסם בתמונה בפייסבוק בחנות מוצרי יד שניה בדרום העיר, הוא התקשר כדי לברר על האופניים וביקשו ממנו מחיר של 2500 שקלים, הוא כמובן אמר שהוא מסכים ושהוא בא לקנות, אך במקום זה הוא חזר עם שוטרים.

064

זה לא שעידן לא שמר על האופניים שלו, הוא אחסן אותם בחצר הבית שלו וקשר אותם עם שרשרת ברזל ומנעול, אך הפורצים לא ראו את זה כ'קיר' ושברו את המנעול ולקחו את האופניים. (מקור: nrg)אני מאמין שעידן למד את הלקח והוא ישמור על האופניים שלו עוד יותר, ואיך אפשר לשמור עוד יותר ממה שהוא עשה? פשוט. מכניסים את האופניים הביתה. אופניים חשמליות עולות אלפי שקלים ולכן כל גניבה או נזק שייגרם להם עולה ביוקר, שווה להשקיע במתקן תליה לאופניים בתוך הבית שיאפשר את אחסונם של האופניים בתוך הבית בצורה שלא פוגעת במראה הבית ויחסית חסכונית במקום.

294224294224_1322566819

מתקני תליה לאופניים פשוטים לא עולים יותר מדי כסף, אפשר למצוא כאלו ב-100 שקלים ואפשר בקצת יותר. המוצרים האיכותיים של Cycloc למשל עולים כ-400 שקלים והם איכותיים מאוד, עמידים ומעוצבים בצורה שרק תשפר את המראה של הבית שלכם.

סיפור אישי: איך להימנע מגניבות אופניים

הסיפור האישי הבא נכתב על ידי אחד מהקוראים באתר והחלטנו לפרסם אותו פה כדי להראות לכם איך להימנע מגניבות לאופניים, וזה באמת עובד.

"אני אחד שאוהב אופניים. מאז שאני קטן כל הזמן הייתי רוכב על אופניים, רכבים לא מדברים אלי והמרחק בין הבית לעבודה לא כל כך גדול ולכן אני גם נוסע עם האופניים לעבודה והם פחות או יותר החפץ הכי חשוב שיש לי, אני משקיע בהם, מנקה אותם ודואג להם מבחינה בטיחותית כל הזמן. הבעיה היא שלאחרים לא תמיד איכפת מהדברים שלי וקרו לי כבר פעמיים בחיי שנגנבו לי אופניים מחצר הבית. אני גר בקומה השניה עם מעלית גדולה שאפשר להכניס בה את האופניים אבל השכנים לא מסכימים שהאופניים יפריעו במסדרון ובבית האופניים היו תופסות מקום אז העדפתי לשים אותם בחוץ ולקשור אותם לצינור ברזל. אך התוצאה מדברת בעד עצמה, לקשור לצינור הברזל לא היה כל כך טוב כי בפעם הראשונה הגנבים שברו את השרשרת, וכשקניתי שרשרת חדשה וחזקה יותר לאופניים החדשות הם, או גנבים אחרים (אף אחד מהם לא נתפס) פשוט פירקו את הצינור והוציאו את האופניים עם השרשרת.

הגעתי למסקנה שאני חייב למצוא פיתרון חדש וגיליתי שאפשר לאחסן את האופניים בתוך הבית ועדיין לדאוג לכך שהם לא יתפסו הרבה מקום. מצאתי באתר אינטרנט מוצר של חברת Cycloc שהוא בעצם מתלה לאופניים שמצליח לתפוס את האופניים בקלות מבלי שהם תופסים מקום רב בתוך הבית. זה כמו לתלות מעיל גדול על הקיר וזה פשוט היה מעולה בשבילי. הגנבים בטח חושבים שכבר התייאשתי מלקנות אופניים ולכן סוף סוף אני יכול לא להיות מוטרד בעניין. פשוט נהדר!"